Huono päivä tämä päivä oli siinä mielessä, että söin yli kulutukseni. En kauheasti yli mutta yli kun yli -ehkä 300kcal verran.

Söin suklaata (100%), hunajaa, tofua, kasviksia, avokadon, hedelmiä, manteleita, mozzarellaa.... ainakin.

Miksi söin kulutustani enemmän? Olisin ihan hyvin itsekurin puolesta ollut syömättä vähemmänkin. Vaan tunsin heikkoutta nyt illalla; olisin halunnut lähteä juoksemaan mutta minulla ei olisi ollut tarpeeksi energiaa. Elimistöni huusi ruokaa. Olen huomannut, että elimistöään kannattaa kunnioittaa ja kuunnella, muutoin se kyllä lyö takaisin ja kovaa. Esimerkiksi jos nyt olisin hampaat irvessä ollut syömättä, huomenna olisin saattanut menettää kontrollin kokonaan, ja ostaa kaupasta kolme suklaalevyä ja syödä ne kaikki -tai jos ei huomenna, sitä seuraavana päivänä. Tai sitten elimistöni ei tee yhteistyötä kun sen toivoisin tekevän. Kyllä se takaisin lyö.

Ja toisaalta, olin tänään vartalooni tyytyväinen. Perseeni näytti ihan ok kokoiselta, ja vaikka minulla onkin pientä mahaa, se näytti ihan normaalilta hoikan tytön mahalta. Ei laihan, eikä täydellisen naisen mutta ihan ok hoikan tytön mahalta. Olin tyytyväinen peilikuvaani. Minulla ei ollut tänään mitään syytä laihduttaa.
Niin söin sitten yli.

Huono päivä oli siinä mielessä että söin yli kaloreiden. Toisaalta, olisin voinut syödä paljon enemmänkin yli kaloreiden ja ainakaan en sortunut ahmimaan. Kuuntelin vain elimistöäni ja annoin mitä se halusi.

Ainiin, proteiinin määrä: hmm, ehkä 45g. Ihan hyvin siis.

Huomenna vois syödä taas muutama sata kaloria vähemmän. Ihan peitotakseen tämän päivän pluskalorit.

Yks huomio: nykyään en liiku juuri ollenkaan! En ole juurikaan liikkunut sen 5pv sitten 18km kävelylenkin jälkeen. Hmm? En tiedä. Voisi sitä kai liikkuakki. Kun ei hyötyliikuntaakaan tule harrastettua. En tiedä. On vain niin väsynyt olo. Joko siksi etten liiku, siksi että olen syönyt liian vähän, siksi koska elämäntilanne on niin masentava tai siksi että jokin sairaus on iskemässä. Hmm?